stäng

De vanligaste frågorna

Det finns ett svar på alla frågor

Vi svarar och förklarar gärna, för vi vill att du är informerad. Här finns de vanligaste frågorna sammanställda.

Beställning och leverans

När kan jag beställa?

Vår onlineshop är öppen dygnet runt, även på sön-och helgdagar. Självklart kan du även nå oss på följande telefonnummer:
Beställning på telefon: 0771-25 20 00
Kundbokföring (Mån-fre kl.8.30-17.00): Tel: 0771-25 20 01

Hur beställer jag en artikel?

Det finns olika sätt att finna artiklar i shopen. Antingen kan du klicka på kategorierna som står i den vänstra kolumnen. Där finner du mode ur alla kataloger och modelinjer. Eller så kan du använda navigationen upp på sidan; där finner du aktuella kataloger, våra modelinjer, shop-specials och fynd. Välj en kategori som du gillar så kommer du till artiklarna i denna kategori. Klicka sedan på den artikel du önskar så kommer du till detaljöversikten. I detaljöversikten finns en kort beskrivning, foton på artikeln och priset. Här kan du välja antal och storlek. Sedan har du möjligheten att att lägga artiklarna på en favoritlista eller i varukorgen. Om du klickar på rutan "Storleksguiden" får du hjälp att välja rätt storlek. Därefter får du en bekräftelse om att artikeln har lagts till på favoritlistan resp. i varukorgen. Nu kan du välja om du vill shoppa ytterligare eller vill gå till favoriterna eller varukorgen. På favoritlistan kan du lägga till eller ta bort artiklar ur varukorgen. I varukorgen får du information om artiklarna, så som antal och priser. Här kan du ändra artiklarna, ta bort dem eller gå vidare till kassan. Sedan blir du ombedd att logga in om du inte redan är inloggad. Därefter får du information om betalnings-och leveransvillkor och våra köpvillkor. Klicka på vidare, så kommer det upp en sida med all information om hela din beställning. Med "skicka beställningen" avslutar du din beställning och får därefter en bekräftelse via epost.

Hur använder jag ordersedeln?

Om du redan har en aktuell katalog hemma och helt enkelt vill skicka ditt val av artiklar elektroniskt så kan du använda dig av vår direktbeställning. Lägg in artikelnummer, storlek och antal i de avsedda rutorna. Lägg inte in några blanksteg och lägg in numret som i detta exempel: 45678910, 42/44 och 1. När du har lagt in artiklarnauppgifterna, vänligen klicka på knappen "lägg i varukorgen". Om du vill korrigera dina uppgifter kan du göra detta i respektive rutor. Skulle artikelnumret vara felaktigt eller artikeln slutsåld får du meddelandet "artikelnumret är inte giltigt". Slutsålda artiklar erbjuds inte i shopen.

Kan jag även beställa per email?

Självklart kan du även beställa från oss per email. Men vi rekommenderar att du gör din beställning direkt i onlineshopen. På så sätt kan din order bli expedierad snabbt. I vår onlineshop har du också möjlighet att få information direkt om en artikel finns på lager eller ej.

Finns det ett minimibelopp per beställning?

Hos Ulla Popken finns inget minimibelopp per order! Ett undantag är när vi har presentkorts-kampanjer. Beställningens minimibelopp står i villkoren för respektive kampanj.

Vart kan beställningen levereras?

Vi levererar gärna dina artiklar även till den adress du önskar, fr.o.m din andra beställning.. Vänligen uppge din önskade leveransadress tillsammans med ett telefonnummer, så att vi kan nå dig om vi skulle ha några frågor. Var god lägg in den adress på vilken du är folkbokförd när du uppger faktureringsadress.

Skickas leveranser även utomlands?

Vi levererar även gärna din beställning utomlands. Beställningen görs på vår internationella hemsida www.ullapopken.eu (Obs.: bara för beställningar utom Sverige!). Priserna är i euro och frakten kostar 16,95 €. Betalning endast med kreditkort.Vänligen beakta att eventuella tullavgifter och skatter vid returförsändelser inte betalas av oss.

Frakt och Betalning

Vad kostar frakten?

Fraktkostnaden är 49,90 kr per beställning, oberoende hur många artiklar du beställer.

Hur länge dröjer det tills jag får min beställning?

Artiklar som är tillgängliga levererar vi vanligtvis inom 3-5 vardagar efter det att en fullständig och felfri beställning mottagits. Leveranstiden på önskad artikel visar vi dig alltid direkt vid respektive artikel. På så sätt kan du se direkt när du kan räkna med leverans.

Leveransen kan bli fördröjd om det kommer en sön-eller helgdag mellan beställningen och leveransen. Skulle beställningen innehålla artiklar som inte är tillgängliga kan försändelsen skickas vid en senare tidpunkt. För att minska miljöbelastningen skickar vi så vitt möjligt så kallade delleveranser tillsammans i ett paket. Detta kan leda till försenade leveranser. Om du inte önskar detta tillvägagångssätt av din beställning, var god kontakta vår kundtjänst:

Tel. 0771-25 20 01
Service@ullapopken.se

För artiklar ur förhandsvisningar av kollektionerna gäller särskilda leveranstider. Denna information står i texten på artikelns detaljsida.

Jag har beställt artiklar som inte finns på lager. Kommer de att levereras var för sig? Får jag betala flera frakter?

För alla artiklar på en beställning behöver du endast betala fraktkostnaden en gång, även om delleveranser skickas.

Kan jag även betala med kreditkort hos Ulla Popken?

Hos Ulla Popken kan du även betala med kreditkort. Välj under "betalningssätt" helt enkelt "kreditkort" när du beställer. Vilka uppgifter måste du ange? Förutom kortnumret, giltighetstiden och kreditkortsinstitutet, behöver vi CVC-koden på ditt kreditkort. Kontrollsiffrorna är ett tresiffrigt nummer på ditt kreditkort och detta garanterar säker betalning på internet.

Annullering och Returer

Hur kan jag annullera en beställning?

Beställda artiklar kan du annullera på telefon om dessa ännu inte har fakturerats. Ångerrätten berörs inte av möjligheten att annullera artiklar.

Var hittar jag den lagstadgade ångerblanketten?

Den lagstadgade ångerblanketten hittar du i våra köpvillkor på www.ullapopken.se/allmänna_villkor eller i förklaringen av ångerrätten påwww.ullapopken.se/angerratt.

Hur kan jag frånträda avtalet?

Du har rätt att frånträda detta avtal utan att ange något skäl inom 14 dagar. Ångerfristen löper ut 14 dagar efter dag då du eller någon tredje part, dock ej transportföretaget, som du anger, tar den sista varan i fysisk besittning. Vill du utöva ångerrätten ska du till näringsidkaren skicka Ulla Popken KB, Mölndalsvägen 30 A, 41263 Göteborg, E-Post: Service@ullapopken.se, Fax: 0771-25 20 03 ett klart och tydligt meddelande om ditt beslut att frånträda avtalet (t.ex. ett brev avsänt per post, fax eller e-post). Du kan använda mönster-ångerblanketten som finns på www.ullapopken.se/angerratt till detta, med det är inget krav. För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut.

Kan jag skicka tillbaka varor och vem betalar frakten?

Ja, du kan skicka tillbaka levererade varor inom returfristen utan att uppge något skäl resp. återkalla ditt avtal med oss. Vänligen packa varorna och lägg i retursedeln så att vi omgående kan kreditera beloppet när vi fått returen. Viktigt: Klistra den förbetalda returadresslappen på paketet, ovanpå den adresslapp som redan finns på kartongen. Returkostnaden är 50 kr. Vid fakturabetalning ska detta belopp betalas in extra, vi skickar ingen separat faktura!

Säkerhet

Hur handhas mina kunduppgifter?

Alla uppgifter som behövs för affärstransaktionen sparas av oss och behandlas konfidentiellt. Självklart följer vi gällande datasekretessvillkor och lagar.

Hur säker är Ulla Popkens Online Shop?

Datasäkerhet tycker vi är mycket viktigt och dina uppgifter (namn, adress, betalnings- och leveransuppgifter) som du anger och skickar till oss, överförs krypterat. För detta använder Ulla Popken den säkra 128 Bit SSL-överföringen (Secure Socket Layer). En krypterad sida kan du känna igen genom att det finns en liten symbol (stängt lås-symbol) i din webbrowser. Denna symbolen finns i nedre delen av webbrowsern.

Tekniska frågor

Browser-inställningar

För att kunna använda alla funktioner optimalt i Ulla Popkens Onlineshop, är det bäst om du har dessa browserversioner:

Internet Explorer: från version 7
Mozilla/Firefox: från version 3
Se till att cookies, samt Jawa är tillåtna och en flashplayer är installerad. Av säkerhetsskäl kan vi inte erbjuda någon teknisk support för Ulla Pokens onlineshop. Om det skulle uppstå problem kan det hjälpa att du tar bort dina cookies och tillfälliga internet filer. Vänligen tänk även på att Ulla Popkens onlineshop inte får blockeras av din firewall.

Har jag några fördelar om jag tillåter cookies?

Ja, tack vare cookie-tekniken kan du surfa bekvämt hos oss. Artiklar i din varukorg stannar där mellan två besökstillfällen hos oss (inom 30 dagar), utan någon inloggning i vår onlineshop!

Övriga frågor

Hur kan jag söka efter en artikel i online shopen?

Uppe till höger i online shopen finns en sökruta. Lägg helt enkelt in ett nyckelord i denna sökruta. Du kan antingen söka efter en produkt som t.ex. "byxor" eller efter ett artikelnummer som du önskar finna. Vänligen tänk på att lägga in artikelnumret utan blanksteg (t.ex.: 12345678). Klicka därefter på knappen till höger om sökrutan. Då visas alla artiklar som innehåller ditt nyckelord, inklusive en liten bild.

Hur kan jag avbeställa nyhetsbrevet?

I varje nyhetsbrev finner du en "Avbeställa nyhetsbrev"-länk som du kan klicka på för att bli borttagen från vår utskickslista för nyhetsbrev. Som bekräftelse kommer det upp en avanmälan-sida. Det måste finnas en förbindelse med internet för att kunna avanmäla sig. Avanmälan kan när som helst tas tillbaka genom att du registrerar dig för att få nyhetsbrevet på nytt. Obs.: Vi försöker att bearbeta din avanmälan så snabbt som möjligt. Någon gång kan det dock hända att ett nytt nyhetsbrev hinner skickas innan vi har hunnit ta bort dig från listan.

Hur beställer jag ett nyhetsbrev?

Ulla Popkens nyhetsbrev kan antingen beställas direkt i en beställning eller genom att klicka på bannern som finns på startsidan. Här kommer du också till nyhetsbrevbeställningen.

Hur får jag en katalog?

Du får vår katalog självklart gratis! Vår huvudkatalog kommer ut med jämna mellanrum. Varje säsong (vår, sommar, vinter och höst) sammanställer vi hyperaktuellt mode åt dig. Om du redan är kund hos oss får du den senaste katalogen automatiskt hemskickad. Om du inte har fått vår katalog tidigare resp. om du ännu inte är kund hos oss, fyll i formuläret som öppnas när du klickar på "katalogbeställning". Sedan skickar vi dig katalogen. Du kan även beställa en katalog på telefon 0771-25 20 00. Våra medarbetare hjälper dig gärna.

Hur hittar jag en Ulla Popken-butik i närheten?

Vi har över 300 butiker i Europa och säkert även en nära dig. Klicka gärna på "butiker" och se efter. Där visar vi dig var alla våra butiker finns och hur du kommer dit.

Hur kan jag nå kundtjänsten?

Beställning via telefon: 0771-25 25 00
Kundbokföring via telefon: 0771-25 20 01
Beställning via e-post: service@ullapopken.se

Hur får jag ett kundnummer?

Ett kundnummer får du när du har beställt varor från Ulla Popken för första gången. Du finner ditt kundnummer på varje faktura.

Var kan jag finna köpvillkoren?

Våra köpvillkor finner du på varje beställning. Du finner även våra köpvillkor på vår internetsida under kategorin "Service/hjälp" i rubriken "Säkerhet hos oss". Klicka sedan på "köpvillkor" så kommer du direkt dit.

 

Sökhjälp

Letar du efter ett sökord i FAQ

 

eller kontakta oss