De vanligaste frågorna

Det finns ett svar på alla frågor

Vi svarar och förklarar gärna, för vi vill att du är informerad. Här finns de vanligaste frågorna sammanställda.

Beställning och leverans
Vår onlineshop är öppen dygnet runt, även på sön- och helgdagar. Självklart kan du även nå oss på telefon.
Beställning via telefon: 0200-12 35 88
Fakturafrågor (Mån-fre kl.8.30-17.00): Tel: 0200-12 35 88
Det finns olika sätt att hitta de artiklar du söker i vår webbshop. Du kan antingen klicka på kategorierna som står i den vänstra kolumnen där du finner moder ur alla kataloger och kollektioner. Du kan även klicka på våra kataloger, kollektioner, specialerbjudande och fynd längst upp på sidan. Välj den kategori du önskar för att komma till artiklarna i denna kategori. Klicka sedan på vald artikel för att se detaljöversikten med en kort beskrivning, en bild på artikeln samt priset. Här väljer du antal och storlek och kan lägga artiklarna i en favoritlista eller i varukorgen. Om du klickar i rutan "storleksguide" får du hjälp att välja rätt storlek. Du får därefter en bekräftelse på att artikeln har lagts till i din favoritlista eller i varukorgen. Nu kan du välja om du vill shoppa vidare eller gå till favoriterna eller varukorgen. I favoritlistan kan du välja att lägga till och ta bort artiklar samt lägga dem i varukorgen. I varukorgen anges information om artiklarna som antal och pris. Du kan här göra ändringar i varje artikel, ta bort dem eller gå vidare till kassan. Du blir sedan ombedd att logga in om du inte redan är inloggad och får information om betalnings-, leverans- och köpvillkor. När du klickar på "vidare" kommer det upp en sida med all information om din beställning. När du har bekräftat en sista gång är beställningen klar och du får en bekräftelse via e-post.
Om du redan har en aktuell katalog hemma och helt enkelt vill skicka ditt val av artiklar elektroniskt så kan du använda dig av vår direktbeställning. Lägg in artikelnummer, storlek och antal i de avsedda rutorna. Lägg inte in några blanksteg och ange numret som i detta exempel: 45678910, 42/44 och 1. När du har lagt in artiklarnauppgifterna, vänligen klicka på knappen "lägg i varukorgen". Om du vill korrigera dina uppgifter kan du göra detta i respektive rutor. Skulle artikelnumret vara felaktigt eller artikeln slutsåld får du meddelandet "artikelnumret är inte giltigt". Slutsålda artiklar erbjuds inte i webbutiken.
Du kan självklart göra din beställning via e-post. Vi rekommenderar dock att du gör din beställning direkt i webbutiken då vi där kan hantera din order snabbare. I vår webbutik kan du också få information direkt om en artikel finns på lager eller inte.
Hos Ulla Popken finns inget minimibelopp för varje beställning! Ett undantag är när vi har presentkortskampanjer. Beställningens minimibelopp står i villkoren för respektive kampanj.
Vi levererar gärna dina artiklar även till den adress du önskar, fr.o.m din andra beställning. Vänligen uppge din önskade leveransadress tillsammans med ett telefonnummer så att vi kan nå dig om vi skulle ha några frågor. Var god lägg in den adress på vilken du är folkbokförd när du uppger faktureringsadress.
Vi levererar även gärna din beställning utomlands. Gör beställningen på vår internationella webbplats ullapopken.eu (Obs: Endast för beställningar utanför Sverige). Priserna är i euro och frakten kostar 16,95 €. Betalning endast med kreditkort. Vänligen beakta att eventuella tullavgifter och skatter vid returförsändelser inte betalas av oss.

Frakt och betalning
Fraktkostnaden är 49,90 kr per beställning oberoende av hur många artiklar du beställer.
Artiklar som är tillgängliga levererar vi vanligtvis inom 3-5 vardagar efter det att en fullständig och felfri beställning mottagits. Du kan alltid se leveranstiden för önskad artikel direkt vid artikeln. På så sätt kan du se direkt när du kan räkna med leverans.

Leveransen kan bli fördröjd om det kommer en sön-eller helgdag mellan beställningen och leveransen. Skulle beställningen innehålla artiklar som inte är tillgängliga kan försändelsen skickas vid en senare tidpunkt. För att minska belastningen på miljön skickar vi i så stor utsträckning som möjligt alla artiklar i ett och samma paket. Detta kan leda till försenade leveranser. Om du inte önskar detta tillvägagångssätt för din beställning, var god kontakta vår kundtjänst:

Tel: 0200-12 35 88
E-post: service@ullapopken.se

För artiklar ur förhandsvisningar av kollektionerna gäller särskilda leveranstider. Denna information står i texten på artikelns detaljsida.
Du betalar endast en fraktkostnad för artiklar i samma beställning även om de skickas vid olika tillfällen.
Det går bra att betala med kreditkort hos Ulla Popken. Välj helt enkelt "kreditkort" under "betalningssätt" när du gör din beställning. De uppgifter du måste ange är förutom kortnumret, giltighetstiden och kreditkortstypen CVC-koden på ditt kort. Detta är tre kontrollsiffror som står på baksidan av ditt kort och garanterar säker betalning på internet.

Annullering och returer
Du kan annullera beställda artiklar på telefon om dessa inte har hunnit faktureras. Ångerrätten berörs inte av möjligheten att annullera artiklar.
Den lagstadgade ångerblanketten hittar du i våra köpvillkor på www.ullapopken.se/sv/allmanna-villkor eller i förklaringen av ångerrätten på www.ullapopken.se/sv/angerratt.
Du har rätt att frånträda detta avtal utan att ange något skäl inom 14 dagar. Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag då du eller någon tredje part tar den sista varan i fysisk besittning. Vill du utöva ångerrätten ska du till näringsidkaren Popken Fashion GmbH, Postnord, Vevaxelgatan 8, SE-207 06 Malmö, e-post: service@ullapopken.se, skicka ett klart och tydligt meddelande om ditt beslut att frånträda avtalet (t.ex. ett brev avsänt per post eller e-post). Du kan använda mallen för ångerblanketten som finns på www.ullapopken.se/angerratt till detta, med det är inget krav. För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut.
Ja, du kan skicka tillbaka levererade varor inom returfristen utan att uppge något skäl resp. återkalla ditt avtal med oss. Vänligen packa varorna och lägg i retursedeln så att vi omgående kan kreditera beloppet när vi fått returen. Viktigt: Klistra den förbetalda returadresslappen på paketet, ovanpå den adresslapp som redan finns på kartongen. Returkostnaden är 50 kr. Vid fakturabetalning ska detta belopp betalas in extra, vi skickar ingen separat faktura!

Säkerhet
Alla uppgifter som behövs för affärstransaktionen sparas av oss och behandlas konfidentiellt. Självklart följer vi gällande datasekretessvillkor och lagar.
Datasäkerhet tycker vi är mycket viktigt och dina uppgifter (namn, adress, betalnings- och leveransuppgifter) som du anger och skickar till oss överförs krypterat. För detta använder Ulla Popken den säkra 128 Bit SSL-överföringen (Secure Socket Layer). En krypterad sida kan du känna igen genom att det finns en liten symbol (en stängd låssymbol) i din webbrowser. Denna symbol finns i nedre delen av webbrowsern.

Övriga frågor
Uppe till höger i webbutiken finns en sökruta där du helt enkelt skriver in ett nyckelord. Du kan antingen söka efter en produkt som t ex "byxor" eller efter ett artikelnummer. Tänk på att lägga in artikelnumret utan blanksteg, t ex 12345678. Klicka därefter på knappen till häger om sökrutan så visas alla artiklar som innehåller ditt sökord tillsammans med en liten bild.
I varje nyhetsbrev finns en "Avsluta prenumerationen på nyhetsbrevet"-länk som du kan klicka på för att tas bort från vår e-postlista för nyhetsbrev. När du klickar på länken kommer du till en avanmälan-sida. Du måste vara uppkopplad till internet för att kunna avanmäla dig. Du kan när som helst registrera dig igen för att börja prenumerera på nyhetsbrevet på nytt. Observera att vi hanterar din avanmälan så snart som möjligt, men det kan hända att du får ett nyhetsbrev innan vi har hunnit ta bort dig från listan.
Du anmäler dig till Ulla Popkens nyhetsbrev antingen direkt i en beställning eller genom att klicka på banner på vår startsida. 
Du får självklart vår katalog gratis. Vår huvudkatalog kommer ut regelbundet och varje säsong (vår, sommar, vinter och höst) sammanställer vi hyperaktuellt mode åt dig. Om du redan är kund hos oss skickar vi hem den senaste katalogen automatiskt. Om du inte har fått vår katalog tidigare eller inte är kund hos oss ännu, fyll i formuläret som öppnas när du klickar på "katalogbeställning". Du får sedan katalogen automatiskt. Du kan även ringa oss på 0200-12 35 88 så skickar en av våra medarbetare dig en katalog.
Vi har över 300 butiker i Europa. Klicka på "butiker" för att hitta den som ligger närmast dig och ta reda på hur du tar dig dit.
Beställning via telefon: 0200-12 35 88
Fakturafrågor via telefon: 0200-12 35 89 
Beställning via e-post: service@ullapopken.se
Ett kundnummer får du när du har beställt varor från Ulla Popken för första gången. Du hittar ditt kundnummer på varje faktura.
Du hittar våra köpvillkor i varje beställning. De finns även på vår webbplats i avsnittet "Service/hjälp" under rubriken "Säkerhet hos oss". Klicka sedan på "Köpvillkor".